E-Mail: edda.polz(at)ph-noe.ac.at
Telefon: +43 2252 885 70-175
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Rektorat
Mühlgasse 67
2500 Baden bei Wien
Diplomstudium der Rechtswissenschaften (Abschluss: Mag. iur.)
Lehramtsstudium für Volksschule (Abschluss: BEd)
Doktoratsstudium in Educational and Communication Sciences (Abschluss: PhD)
Masterstudium der Erziehungs- und Bildungswissenschaften (Abschluss: MEd)
Doktoratsstudium der Erziehungs- und Bildungswissenschaften (Abschluss: Dr.)
Teaching English as a Foreign Language
Learning Styles and Strategies
Competency-Based Education
Giftedness
Lifelong Learning
AI in Education
Artikel:
Polz, E. (2024). Beziehung leben – der Beitrag der Schule für ein Leben in Frieden: Im Gespräch mit Brigitte Gumilar. #schuleverantworten, 4(3), 51-56. https://doi.org/10.53349/schuleverantworten.2024.i3.a477
Bećirović, S. & Polz, E. (2024). The Significance of Intercultural Education in Fostering Peacebuilding. #schuleverantworten, 4(3), 6-16. https://doi.org/10.53349/schuleverantworten.2024.i3.a480
Polz, E. (2024). Unterrichtsfach Latein – quo vadis?. #schuleverantworten, 4(2), 167–172. https://doi.org/10.53349/schuleverantworten.2024.i2.a448
Polz, E. (2024). Editorial zum Konferenzband zum 7. Tag der Forschung im Verbund Nord-Ost zum Thema "Transformation im Kreislauf von Lehre und Forschung" http://dx.doi.org/10.53349/resource.2024.i3.a1343
Polz, E. (2024). KI – die Revolution des Lernens? Im Gespräch mit Senad Bećirović. #schuleverantworten, 4(1), 153–158. https://doi.org/10.53349/schuleverantworten.2024.i1.a399
Polz, E. & Allabauer K. (2024). Lehren lernen für eine ungewisse Zukunft. on. Lernen in der digitalen Welt, 2024(16), Friedrich Verlag, 20-21.
Polz, E. (2023). Editorial für den Konferenzband zum 6. Tag der Forschung im Verbund Nord-Ost zum Thema „DIVERSITÄT ALS NORMalität". http://dx.doi.org/10.53349/resource.2023.i3.a1208
Allabauer, K. & Polz, E. (2023). Bereit für die Zukunft? Futures Literacy im Lehramtsstudium Primarstufe. In C. Sippl, E. Rauscher & G. Brandhofer (Hrsg.). Futures Literacy. Zukunft lernen und lehren. Pädagogik für Niederösterreich, Band 13. Studienverlag, 353-367.
Polz, E. (2022). Selbstverantwortung: Anwesenheitspflicht oder eine Mutprobe der Freiheit. Schule Verantworten | führungskultur_innovation_autonomie, 2(3), 79–83. https://doi.org/10.53349/sv.2022.i3.a251
Polz, E. (2022). Schulrecht für die Praxis. Schule Verantworten | führungskultur_innovation_autonomie, 2(3), 148–150. https://doi.org/10.53349/sv.2022.i3.a253
Polz, E. (2022). Leben ist Lernen. Lebenslanges Lernen im Lehramt Primarstufe professionell fördern. In W. Lenz & S. Zenz (Hrsg.). Bildungsreformen praxisnah. Berufstätige erforschen ihr Umfeld. myMorawa, 204-221.
Bećirović, S., Brdarević-Čeljo, A., & Polz, E. (2021). Exploring the Relationship Between Language Learning Strategies, Academic Achievement, Grade Level, and Gender. Journal of Language and Education, 7(2), 93-106. https://doi.org/10.17323/jle.2021.10771
Polz, E. (2020). Being a Teacher. A Lifelong Learning Process. R&E-SOURCE. https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/951/891
Mašić, A., Polz, E., & Bećirović, S. (2020). The Relationship between Learning Styles and GPA, School Level and Gender. European Researcher, 11(1), 51-60. http://dx.doi.org/10.13187/er.2020.1.51
Polz, E. (2019). Perspectives of Studying Abroad. The Case of the University College of Teacher Education in Lower Austria. Journal of Education and Humanities, 2(1), 3-15. http://dx.doi.org/10.14706/jeh2019211
Polz, E. (2018). Implementing GK2/GK4 as an Instrument for Evaluation in English at Primary School. An Empirical Qualitative Study. R&E-SOURCE. https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/590/591
Polz, E. (2017). Enterprising Science and Technology at Primary School. R&E-SOURCE. https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/448/462
Polz, E. (2017). Aspects on the Implementation of GK4. An Empirical Qualitative Study. R&E-SOURCE. https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/341/427
Marzi, E. (2015). Don’t judge a book by its cover - The impact of a teacher’s personality on learning and teaching English at primary school. In E. Rauscher (Ed.). Von der Lehrperson zur Lehrerpersönlichkeit. Pädagogik für Niederösterreich, Band 6. StudienVerlag, 122-126.
Bücher:
Polz, E. (in press). Lebenslanges Lernen als Element der Professionalität im Lehramt Primarstufe. Eine explorative Studie zu Rahmenbedingungen des lebenslangen Lernens bei Volksschullehrpersonen sowie bei Studierenden und Hochschullehrpersonen an der PH NÖ.
Polz, E. & Bećirović, S. (2022). Competency-Based Teaching and Learning. MAP. Sarajevo. DOI: 10.53880/978.9926.8645.3.8 ISBBN: 9789926864538
Bećirović, S., & Polz, E. (2021). Fostering Giftedness: Challenges and Opportunities. Nova. ISBN: 978-1-53619-098-4
Marzi, E. (2014). Advantages and Challenges of Teaching CLIL: A Study of the Implementation of CLIL in Lower Austria. AV Akademikerverlag. ISBN: 9783639724974
Vorträge:
Allabauer, K. & Polz, E. (2022). Bereit für die Zukunft? Futures Literacy im Lehramtsstudium Primarstufe, Futures Literacy Reflexionswerkstatt, Baden. 07.05.2022
Polz, E. (2021). Lebenslanges Lernen als Element der Professionalität im Lehramt Primarstufe. Öffentliche Defensio, Interuni Graz Seggau. 11.10.2021
Polz, E. (2021). Being a Teacher - A Lifelong Learning Process. International Conference at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 30.07.2021
Polz, E. (2020). The Effectiveness of GK2/GK4 and Teachers' Perspectives on the Competency-Based Approach. Public Defence at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 17.10.2020
Polz, E. (2020). The Relationship between Learning Styles, GPA, School Level and Gender. 3rd International Scientific Conference at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 16.10.2020
Polz, E. (2020). Teachers’ Perspectives on Competency based Approaches in Teaching EFL in Primary School. 2nd Monitoring at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 28.08.2020
Polz, E. (2020). The Effectiveness of GK2/GK4 in Teaching EFL at Primary School. 1st Monitoring at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 13.02.2020
Polz, E. (2019). Theoretical Background of Educational Innovations illustrated by the example of GK2/GK4. International Research Conference at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 30.08.2019
Polz, E. (2019). Developments of Students’ Mobility within the Bologna Process at the University College of Teacher Education in Lower Austria over the last 12 Years: A Case Study. 6th International Student Symposium at Burch International University. 11.04.2019
Polz, E. (2019). The effectiveness of GK2 and GK4 in Teaching English as a Foreign Language and Teachers’ Perspectives on this Competency-Based Approach. 2nd International Scientific Conference at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 10.05.2019
Polz, E. (2018). Implementing GK2/GK4 as an Instrument for Evaluation in English at Primary School. International Week. Baden. 01.06.2018
Polz, E. (2017). Enterprising Science and Technology at Primary School. International Week 2017 SteAM in Education. Inquiry Learning across the Curriculum. 01.06.2017
Polz, E. (2017). Aspects on the Implementation of GK4. Tag der Forschung, Wien. 04.04.2017
Legal Compliance
REWEs
Editor-in-Chief of MAP Education and Humanities. MAPEH is a an international, multi-disciplinary, peer-reviewed journal published by MAP, the Multidisciplinary Academic Publishing house. The journal is a platform for the publication of advanced academic research in the field of education and humanities https://mapub.org/mapeh/
Mitglied der Österreichischen Gesellschaft für Schule und Recht (ÖGSR) https://oegsr.at/