Springe direkt zu :

Menü schließen

Brotkrümelnavigation:

Hauptinhalt:

HS-Prof. Mag. iur. Dr. Edda Polz, BEd MEd PhD

Vizerektorin für Forschung und Hochschulentwicklung

E-Mail: edda.polz(at)ph-noe.ac.at
Telefon: +43 2252 885 70-175
Sprechstunde: nach Vereinbarung

Rektorat
Mühlgasse 67
2500 Baden bei Wien

Aus- und Weiterbildung

Diplomstudium der Rechtswissenschaften (Abschluss: Mag. iur.)

Lehramtsstudium für Volksschule (Abschluss: BEd)

Doktoratsstudium in Educational and Communication Sciences (Abschluss: PhD)

Masterstudium der Erziehungs- und Bildungswissenschaften (Abschluss: MEd)

Doktoratsstudium der Erziehungs- und Bildungswissenschaften (Abschluss: Dr.)

Forschungsschwerpunkte

Teaching English as a Foreign Language

Learning Styles and Strategies

Competency-Based Education

Giftedness

Lifelong Learning

Publikationen

Artikel:

Polz, E. (2024). KI – die Revolution des Lernens? Im Gespräch mit Senad Bećirović. #schuleverantworten, 4(1), 153–158. https://doi.org/10.53349/schuleverantworten.2024.i1.a399 

Polz, E. & Allabauer K. (2024). Lehren lernen für eine ungewisse Zukunft. on. Lernen in der digitalen Welt, 2024(16), Friedrich Verlag, 20-21.

Allabauer, K. & Polz, E. (2023). Bereit für die Zukunft? Futures Literacy im Lehramtsstudium Primarstufe. In C. Sippl, E. Rauscher & G. Brandhofer (Hrsg.). Futures Literacy. Zukunft lernen und lehren. Pädagogik für Niederösterreich, Band 13. Studienverlag, 353-367.

Polz, E. (2022). Selbstverantwortung: Anwesenheitspflicht oder eine Mutprobe der Freiheit. Schule Verantworten | führungskultur_innovation_autonomie, 2(3), 79–83. https://doi.org/10.53349/sv.2022.i3.a251 

Polz, E. (2022). Schulrecht für die Praxis. Schule Verantworten | führungskultur_innovation_autonomie, 2(3), 148–150. https://doi.org/10.53349/sv.2022.i3.a253 

Polz, E. (2022). Leben ist Lernen. Lebenslanges Lernen im Lehramt Primarstufe professionell fördern. In W. Lenz & S. Zenz (Hrsg.). Bildungsreformen praxisnah. Berufstätige erforschen ihr Umfeld. myMorawa, 204-221. 

Bećirović, S., Brdarević-Čeljo, A., & Polz, E. (2021). Exploring the Relationship Between Language Learning Strategies, Academic Achievement, Grade Level, and Gender. Journal of Language and Education, 7(2), 93-106. https://doi.org/10.17323/jle.2021.10771 

Polz, E. (2020). Being a Teacher. A Lifelong Learning Process. R&E-SOURCE. https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/951/891

Mašić, A., Polz, E., & Bećirović, S. (2020). The Relationship between Learning Styles and GPA, School Level and Gender. European Researcher, 11(1), 51-60. http://dx.doi.org/10.13187/er.2020.1.51 

Polz, E. (2019). Perspectives of Studying Abroad. The Case of the University College of Teacher Education in Lower Austria. Journal of Education and Humanities, 2(1), 3-15. http://dx.doi.org/10.14706/jeh2019211 

Polz, E. (2018). Implementing GK2/GK4 as an Instrument for Evaluation in English at Primary School. An Empirical Qualitative Study. R&E-SOURCE. https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/590/591 

Polz, E. (2017). Enterprising Science and Technology at Primary School. R&E-SOURCE. https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/448/462 

Polz, E. (2017). Aspects on the Implementation of GK4. An Empirical Qualitative Study. R&E-SOURCE. https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/341/427 

Marzi, E. (2015). Don’t judge a book by its cover - The impact of a teacher’s personality on learning and teaching English at primary school. In E. Rauscher (Ed.). Von der Lehrperson zur Lehrerpersönlichkeit. Pädagogik für Niederösterreich, Band 6. StudienVerlag, 122-126.

Bücher:

Polz, E. (in press). Lebenslanges Lernen als Element der Professionalität im Lehramt Primarstufe. Eine explorative Studie zu Rahmenbedingungen des lebenslangen Lernens bei Volksschullehrpersonen sowie bei Studierenden und Hochschullehrpersonen an der PH NÖ.

Polz, E. & Bećirović, S. (2022). Competency-Based Teaching and Learning. MAP. Sarajevo. DOI: 10.53880/978.9926.8645.3.8   ISBBN: 9789926864538

Bećirović, S., & Polz, E. (2021). Fostering Giftedness: Challenges and Opportunities. Nova. ISBN: 978-1-53619-098-4

Marzi, E. (2014). Advantages and Challenges of Teaching CLIL: A Study of the Implementation of CLIL in Lower Austria. AV Akademikerverlag. ISBN: 9783639724974

Vorträge:

Allabauer, K. & Polz, E. (2022). Bereit für die Zukunft? Futures Literacy im Lehramtsstudium Primarstufe, Futures Literacy Reflexionswerkstatt, Baden. 07.05.2022

Polz, E. (2021). Lebenslanges Lernen als Element der Professionalität im Lehramt Primarstufe. Öffentliche Defensio, Interuni Graz Seggau. 11.10.2021

Polz, E. (2021). Being a Teacher - A Lifelong Learning Process. International Conference at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 30.07.2021

Polz, E. (2020). The Effectiveness of GK2/GK4 and Teachers' Perspectives on the Competency-Based Approach. Public Defence at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 17.10.2020

Polz, E. (2020). The Relationship between Learning Styles, GPA, School Level and Gender. 3rd International Scientific Conference at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 16.10.2020

Polz, E. (2020). Teachers’ Perspectives on Competency based Approaches in Teaching EFL in Primary School. 2nd Monitoring at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 28.08.2020

Polz, E. (2020). The Effectiveness of GK2/GK4 in Teaching EFL at Primary School. 1st Monitoring at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 13.02.2020

Polz, E. (2019). Theoretical Background of Educational Innovations illustrated by the example of GK2/GK4. International Research Conference at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 30.08.2019

Polz, E. (2019). Developments of Students’ Mobility within the Bologna Process at the University College of Teacher Education in Lower Austria over the last 12 Years: A Case Study. 6th International Student Symposium at Burch International University. 11.04.2019

Polz, E. (2019). The effectiveness of GK2 and GK4 in Teaching English as a Foreign Language and Teachers’ Perspectives on this Competency-Based Approach. 2nd International Scientific Conference at the University of Applied Sciences, Eisenstadt. 10.05.2019

Polz, E. (2018). Implementing GK2/GK4 as an Instrument for Evaluation in English at Primary School. International Week. Baden. 01.06.2018

Polz, E. (2017). Enterprising Science and Technology at Primary School. International Week 2017 SteAM in Education. Inquiry Learning across the Curriculum. 01.06.2017

Polz, E. (2017). Aspects on the Implementation of GK4. Tag der Forschung, Wien. 04.04.2017

Projekte und Aktivitäten an der PH NÖ

Legal Compliance

Mitgliedschaft in Arbeitskreisen und Organisationen

Editor-in-Chief of MAP Education and Humanities. MAPEH is a an international, multi-disciplinary, peer-reviewed journal published by MAP, the Multidisciplinary Academic Publishing house. The journal is a platform for the publication of advanced academic research in the field of education and humanities https://mapub.org/mapeh/

Mitglied der Österreichischen Gesellschaft für Schule und Recht (ÖGSR) https://oegsr.at/